lördag 20 juni 2009

Uppdatering av snickeriprojektet


Som vanligt när man sätter igång med något projekt har det en tendens att svälla och bli större...och större......och då givetvis också detta projekt. Det började med att 4 överliggare och 5 stolpavslut skulle tillverkas och bytas.....nu är det 2 överliggare och en massa målning som tillkommit. Såg på en stolpe att färgen inte satt så bra (också på gammal tryckimpregnerat virke) och började slipa........så nu har jag slipat och slipat.......och till min stora förtvivlan körde jag sönder min fina Bosch slipmaskin..........så nu kommer jag inte längre.....imorgon bitti blir det en inköpsrunda innan jag kan fortsätta..... ;o). På bilden har jag just limmat dit en kilformad list så överliggarna kommer att ha 10 graders vinkling så vatten lättare rinner av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar